ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek – ”Szedmák Borház” webáruház

Az Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák a Szedmák Sándor, 3915 Tarcal Keresztúri u. 55, mint szolgáltató (továbbiakban: “Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szolgáltatási feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Szedmák Sándor E.v
A szolgáltató székhelye: 3915 Tarcal, Keresztúri u. 55

A szolgáltató elektronikus levelezési címe: rendeles@szedmak.hu
Adószáma: 45249527-2-25

Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Tarcal Önkormányzat
Üzlet megnevezése:”Szedmák Borház”
Üzlet címe: Tarcal, Keresztúri u. 55.
Nyitva tartási ideje: szezonális nyitvatartás 
Kereskedelmi nyilvántartási száma: 1002-2/2016

Kereskedelmi nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Tarcal Önkormányzat

Telefonszám: +36 309437395
A szerződés nyelve: magyar

A tárhelyet biztosító szolgáltató adatai:

Üzemeltető: WebHosticon Kft
Telefonszám: +36-30-598-7210
E-mail: ugyfelszolgalat@webhosticon.hu

Alapvető rendelkezések

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Az Általános Szerződési Feltételek 2020.04.12-től határozatlan időre lép hatályba, módosításig vagy visszavonásig, és a hatályba lépést követően történő adásvételi jogügyletekre érvényes. Az Általános Szerződési Feltételek a honlapról lementhető/kinyomtatható.

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A webáruházban a Szedmák Sándor E.v.  által forgalmazott termékek vásárolhatóak meg. A fő termékcsoport: palackozott Tokaji bor.

Szeszesitalt kizárólag 18 éven felüli vásárlóink részére szállítunk!
A termékek ára magyar forintban van megadva, az árak hatályos jogszabályoknak megfelelő általános forgalmi adót tartalmazzák. A termékek feltüntetett egy darabra vonatkozó ára nem tartalmazza a kiszállítás költségeit, ezek megrendelés esetén hozzáadódnak a megrendelt termékekért fizetendő összeghez. A termékekre csomagolási díjat nem számolunk fel. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akció időtartamáról.
A termékek adatlapján megjelenített képek kis mértékben (pl. színben) eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

Rendelés menete
1. Termék kosárba helyezése
A kiválasztott terméket a “Kosárba” gombra kattintva lehet a kosárba helyezni. Ha több terméket szeretne vásárolni, a darabszámot a gomb mellett állítható be. A kosár tartalmát a jobb felső sarokban található kosár ikonra kattintva nyithatja meg.

2. Szállításhoz szükséges adatok megadása
A kosarat oldalt megnyitva véglegesíthető a rendelés. Lehetőség van a felületen a darabszámok módosítására. Ha az összesítésben felsorolt termékek és darabszámok megfelelnek, a Tovább gombra kattintva a vásárlói adatok megadására szolgáló felületre navigál az oldal. Házhoz szállítással küldjük a csomagot. Ha már regisztrált felhasználó, és a korábban mentett adatok itt automatikusan megjelennek.

3. Fizetési adatok megadása
A szállítási adatok megadását követően a Tovább gombra kattintva átnavigál a fizetési adatok megadására szolgáló lapra. Jelenleg előre utalásra van lehetőség.

  1. Megrendelés összesítő
    A szállítási adatok megadása után a Tovább gombra kattintva a megrendelést összesítő oldalra jut. Itt ellenőrizhető az adatok még egyszer. Kérjük, csak akkor vásároljon a webáruházunkban, ha elfogadta az Általános Szerződési Feltételeket, és kifejezetten tudomásul vette, hogy a termékek megrendelése fizetési kötelezettséggel jár. Az adatokmegadását követően a Vásárló a ”rendelés megerősítése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendeléséhez, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel, kézbesítéssel kapcsolatos kívánságát.
  2. Megrendelés visszaigazolása
    A megrendelés rögzítéséről automatikus visszaigazolást küldünk. Ha előre utalásos fizetési módot választott ezt követően 1 munkanapon belül díjbekérőt küldünk az átutaláshoz szükséges adatokkal. A megrendelést illetve a számla teljesítését követően 2-5 munkanapon belül átadjuk a csomagot a futárszolgálatnak, melyről e-mailben értesítést küldünk.
    A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát elektronikus úton küldjük meg. A Felhasználó/Vásárló köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén jegyzőkönyv felvételét kérni. Sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli szállításra vonatkozó reklamációt a Szolgáltató nem fogad el.
    Adatbeviteli hibák javítása: a Vásárló a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

Elállási tájékoztató

Elállási jog
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

A Felhasználó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Az elállási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a vásárló vagy a vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.”;

A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Ha a Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni elektronikus úton küldött levél formájában az rendeles@szedmak.hu elektronikus címre, vagy postai úton az alábbi címre: Szedmák Sándor, 3915 Tarcal Keresztúri u. 55

A vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Az elállás joghatásai

Ha a Vásárló eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is.A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni. A vállalkozó a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríti a termék vételárát a fogyasztó részére

Adatvédelmi, adatkezelési szabályok

Adatkezelő:
Név: Szedmák Sándor E.v.
Székhely: 3915 Tarcal Keresztúri u. 55

Üzlet neve: „Szedmák Borház”
Adószám: 45249527-2-25

E-mail cím: rendeles@szedmak.hu
Telefon: +36 309437395

A regisztrációhoz szükséges adataidat harmadik személy részére nem adjuk ki. Adatkezelési alapelveink megegyeznek a hatályos jogszabályokkal:
• évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról
• évi CXIX. törvény a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről
• évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről.

A személyes adatok tárolása, az információbiztonság
Személyes adat csak az adatkezelés céljával összhangban kezelhető.
Az adatkezelés célja a webáruházban történő megrendelés rögzítése, számla kiállítása, a vásárlók regisztrációja, a megrendelt termékek kiszállítása, a vásárlás és fizetés dokumentálása, számviteli kötelezettség teljesítése, vásárlói kapcsolattartás a megrendelés teljesítése során és a továbbiakban felmerülő ügyekben.

A regisztráció során, illetve a webáruházban történő megrendeléskor a Felhasználó következő adatait kérjük megadni a megrendelés teljesítése érdekében: Név, lakcím, telefonszám, e-mail cím, számlázási név, cím, szállítási cím.
Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a Felhasználó hozzájárul adatainak a fentiekben meghatározott felhasználásához, és azoknak megadásához a termékek kiszállítását végző futárszolgálat felé.
A felhasználó adatait nem használjuk fel reklámanyagok, hírlevél küldéséhez, illetve egyéb marketing tevékenység kivitelezéséhez. Ügyfeleink személyes adatait harmadik fél részére marketing vagy egyéb cél érdekében semmilyen célból és okból nem adjuk ki.

Az adatkezelés a Felhasználó önkéntes hozzájárulása teszi lehetővé az adatkezelést. A Felhasználó a regisztrációval hozzájárul személyes adatainak kezeléséhez.

Az adatkezelés időtartama:

– A Felhasználó személyes adatainak törléséig a regisztráció törlése iránti kérelmének beérkezése alapján, attól számított 7 napon belül;
– A Felhasználó személyes adatainak törléséig a hírlevélről történő leiratkozás iránti kérelmének beérkezése alapján, attól számított 7 napon belül;
– A Felhasználó elállása esetén, amelynek során a Felhasználó személyes adatainak törlésére a termék árának visszatérítésével egyidejűleg kerül sor;
– Az Adatkezelő az adatok kezelése – így különösen azok tárolása, helyesbítése, törlése – a felhasználói tájékoztatás kérése, illetve tiltakozása során az elvárt védelmi szintet nyújtja.Az Felhasználóval egyéb, vele közvetlenül, vagy közvetve kapcsolatba nem hozható, beazonosíthatatlan – a továbbiakban anonim – adatok személyes adatnak nem minősülnek.
A termékek kiszállításának érdekében a megrendelő adatait a szállítást biztosító szervezet részére továbbítja.
a) A továbbított adatok köre: név, ország, irányítószám, város, cím, telefon
b) A továbbított adatok köre az online fizetés lebonyolítása érdekében: számlázási név, számlázási cím, fizetendő összeg
Az adatkezelés időtartama (az adatok törlésének határideje): A házhozszállítás/online fizetés lebonyolításáig tart.

– Szállítási Szolgáltató: TNT Express Hungary Kft. Magyarországon bejegyzett vállalkozás.

– Nyilvántartó cégbíróság neve: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
– Cégnév: TNT Express Hungary

– Székhely: 1185 Budapest, II. Logisztikai központ – Irodaépület, BUD Nemzetközi Repülőtér 283. ép.
– Cégjegyzék-szám: 0109068137

– Adószám: 10376166244

– Telefon: 06 8031 3131

– Webcím: https://www.tnt.com

A szerződésre irányadó jog

A szerződő felek tudomásul veszik, hogy a közöttük létrejött szerződésre a 2013. évi V. a Polgári Törvénykönyvről és a vonatkozó egyéb jogszabályok az irányadók. A szerződő felek tudomásul veszik, hogy a vitás kérdéseket elsősorban békés úton próbálják rendezni.

A szerződő felek közötti vitás kérdések eldöntésére az eladó és a vevő kikötik az eladó székhelye szerint illetékes bíróság kizárólagos hatáskörét és illetékességét.

A Felhasználó a webáruház üzemeltetőjének, Szedmák Sándor E.v.-nak, az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozás ügyfélszolgálatának valamelyik elérhetőségén.
Panaszait írásban benyújthatja írásban székhelyünkre címezve, illetve fent megadott elektronikus levélcímünkre küldve. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásba, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
A fogyasztó jogvita rendezése érdekében az alábbi szervhez fordulhat: